Luz w przekładni kierowniczej
Jeśli odnotowujemy że podczas kierowania pojazdem odczuwamy jakieś luzy w układzie kierowniczym wtedy powinniśmy udać się jak najszybciej na przegląd auta do specjalistycznego salonu. Niestety luz w układzie kierowniczym a ściślej mówiąc – w przekładni kierowniczej to niestety często występująca usterka. Nie pojawia się ona nigdy nagle trzeba na nią zapracować. Pierwszych symptomów niestety nikt na pierwszy rzut oka nie rozpoznaje bo istnieje w ludziach tendencja do przyzwyczajania się do pogarszania komfortu kierowania pojazdem- nie zauważamy że coraz trudniej jest nam panować nad naszym autem podczas jazdy a jest to niebezpieczne bo im szybciej jedziemy tym ważniejsza jest bardzo czujna kierownica. Decyduje to czasami wręcz o naszym życiu. Wędrujemy zazwyczaj do warsztatu samochodowego wtedy kiedy pojawia się większy problem i kiedy kierowanie pojazdem staje się utrudnione. Regeneracji przekładni kierowniczej niestety jest dość kosztownym zabiegiem. Jakie są pierwsze symptomy narastającego problemu? Po pierwsze warto zwrócić uwagę na to że jeśli wycieka nam płyn z układu kierowniczego to najprawdopodobniej jest coś nie tak. Ponadto często możemy odczuwać jakieś przykre sygnały dochodzące z kół podczas pokonywania trudności i nierówności na drodze. Sygnałem który bezwzględnie powinien popuchnąć nas do skierowania się do warsztatu samochodowego powinno być niepanowanie nad kierownicą podczas jazdy. Regeneracja przekładni kierowniczych powinna być wtedy niezbędną koniecznością. Należy także zwrócić niekiedy uwagę na to czy nasza kierownica nie chodzi samodzielnie bez wyczuwalnego ruchu kół samochodu oraz jak wielki są to ruchy – jeśli tylko różnie polegają na trzy centymetrowym wychylaniu się kierownicy to nie ma się o co martwic. Jeśli nasza kierownica żyje własnym życiem oznacza to nadchodzące ogromne problemy z układem kierowniczym z którymi trzeba koniecznie coś zrobić.